خلاصه ماشینی:
"چند سال قبل،اجرایی از گروه موسیقی قشقایی،به سرپرستی فرود گر گینپور،در میان شنوندگانی که خود اهل منطقه و آشنای ایل و حال و هوایش(که البته به پرشوری و تحرک قدیم نیست)شوری به پا کرد و توجه انبوه شنوندگانی که با این موسیقی آشنایی نداشتند را برانگیخت و این نه از قلت بضاعت موسیقی ایل بزرگ قشقایی،بلکه منتج از مجموعه عوامل دیگری است.
معذرت میخواهم،در این که آقای گرگینپور موسیقیدان خوبی هستند حرفی نیست،اما در این مورد،آیا شما فکر میکنید ایشان،با وجود روشندلیشان،میتوانند آن طور که باید و شاید،از خط نت و امکاناتشان استفادهای عملی بکنند؟ خوب،بله،چون ایشان استاد موسیقی هستند و همین حالا هم شاگردانی را درس میدهند.
سؤالی در این بین پیش میآید:غیر از آقای گرگینپور که آشکارا از طرز اجرای موسیقیهای شهری تأثیر پذیرفتهاند،آیا استادان دیگری میشناسید که این تأثیرپذیری را در اجراهای خود منعکس کرده باشند؟شما،به عنوان کسی که از راه گوش با این نوع موسیقی و رگههای اصیل آن آشنایی دارید،فکر میکنید که این تأثیرپذیری تا چه حد بوده است؟ در مورد آقای گرگینپور که از موسیقیدانان خوب هستند،این حرف درست است.
گمان میکنید تأثیرپذیری شما از نوعی موسیقی که خودش نیز هم اکنون به صورت خالص و صحیح مطرح نیست،بخصوص در قسمت گروهنوازی،آیا به سود هنر اصیل منطقه شما میتواند باشد و میتواند عامل پیشرفت آن شود؟ نه با این وضع البته شکل اصیل موسیقی خودمان بهتر است،تا این که از غربیها تقلید کنیم...
فقط این سؤال از شما میشود که فکر میکنید آیا تأثیرپذیری و تقلید از اینها،به (به تصویر صفحه مراجعه شود) سود هنر منطقه شما هست یا نه؟ خوب بله..."