چکیده:
حدیث قرآنی(غدیرخم) در کنار دهها حدیث مشهور و متواتر، از جمله حدیث منزلت و حدیث
ثقلین که در کتب اهل سنت از صحاح شش گانه تا کتب دیگر آنان با الفاظ مختلف و
مواردمکرر از پیامبراکرم(ص) نقل شده، حجت قاطعی است بر جمیع بشر بویژه همه مسلمانان
مذاهب، لکن خودخواهان و طاغوتیان، قرآن کریم را وسیله ای کردند برای حکومت های ضد
قرآنی خود و مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر
اکرم(ص) دریافت کرده بودند و ندای (انی تارک فیکم الثقلین) در گوششان بود، با بهانه
های مختلف و توطئه های از پیش تهیه شده را عقب زده و با قرآن؛ حقیقت قرآن را که
برای بشریت تا ورود به حوض(1) بزرگترین دستور زندگانی مادی و معنوی بوده و هست از
صحنه خارج کردند؛ و بر حکومت عدل الهی که یکی از آرمان های این کتاب مقدس بوده و
هست خط بطلان کشیدند و انحراف از دین خدا و کتاب و سنت الهی را پایه گذاری کردند.
ریشه این توطئه در سقیفه بنی ساعده و به دست سران قریش و بازیگری بعضی از قبایل شکل
گرفته در مقاله (توطئه علیه قرآن ناطق) که به روش (توصیفی ـ تحلیلی) و با بهره گیری
از منابع درجه اول و تحقیقات نوین تهیه شده، واقعه سقیفه و توطئه های از پیش تهیه
شده، ازجمله غصب فدک، وشعار (حسبنا کتاب الله) و چگونگی شکل گیری کودتای سیاسی علیه
امامت اهل بیت که قرآن کریم و رسول الله(ص) بر آن تصریح داشت و رفتار سیاسی امام علی(ع)
در برخورد با توطئه ها و کودتا مورد بررسی قرار گرفته است.
خلاصه ماشینی:
"2ـ حضور قبیله أسلم در مدینه منوره: این قبیله در روز رحلت رسول الله(ص) وارد شهر شد و نیروی لازم را برای سرکوبی مخالفان در اختیار قریش قرار داد و عمر در این باره گفت: « هنگامی که اسلم را دیدم و بیعت کردند، به پیروزی اطمینان پیدا کردم»(20) عمر به سران اسلم وعده خوار بار داد و آنان با چوب و چماق مردم را به زور برای بیعت می آوردند(21) 3ـ خبررسانان انصار از قبل می دانستند خلفابرنامهای برایکسبخلافتدارندلذانزدآندوآمدهواخبارسقیفهرابهاطلاع آنهارساندندوگفتند: «پیشازآنکهکارشانسربگیردخودرابهسقیفهبرسانند»(22) 4ـ انصار از طرح پیش برنامه ریزی شده مهاجران مطلع بودند، زیرا خلیفه دوم خود در یک سخنرانی عمومی درباره سقیفه گفت: یکی از انصار به ما گفت: « از قوم شما خبری به ما رسیده که شتاب کرده و می خواهند حق ما را غصب کنند:»(23) 5ـ سخن عمر بن خطاب که نباید نبوت و خلافت در یک خانواده جمع شود،(24) به خوبی گویای طرحی است که برای کسب خلافت ریخته شده است تا خلافت منصوصی به ثبوت نرسد، آن گونه که محققی به نام «لامنش» نیز به آن تصریح دارد(25) 6ـ ایجاد جو وحشت و خشونت علیه مخالفان : گفتمان سقیفه به هیچ روی مخالفان را بر نمی تافت و به هر صورت ممکن آنان را حذف و یا وادار به سکوت می کرد."