چکیده:
نفس مرمت همراه با ایجاد تغییر در اشیا تاریخی است و البته زمان نیز خود اشیا را دگرگون میکند و در خواص آنها تغییر میدهد. اما چگونه بایستی میزان این تغییرات را کنترل کرد تا باعث دگرگونی بیش از حد اشیا نشویم؟آیا بایستی در مرمت به دنبال آن چیزی باشیم که هنرمند قصد خلقاش را داشته است؟از کجا میتوان اطمینان یافت که نیت هنرمند چه بوده است؟از سویی تاثیر اثر هنری وابسته به شرایط زمانی خلق اثر،شرایط مکانی نمایش اثر و پسزمینهی کاربردی است که اثر هنری در آن خلق شده است و در مرمت اثر و نمایش آن بایستی این نکات را در نظر داشت.اما از سویی اگر استاندارهای مبانی نظری مرمت را سختگیرانه انتخاب کنیم.هرگز نمیتوان به اجرای مناسب دست زد.
خلاصه ماشینی:
"اما چگونه بایستی میزان این تغییرات را کنترل کرد تا باعث دگرگونی بیش از حد اشیا نشویم؟آیا بایستی در مرمت به دنبال آن چیزی باشیم که هنرمند قصد خلقاش را داشته است؟از کجا میتوان اطمینان یافت که نیت هنرمند چه بوده است؟از سویی تاثیر اثر هنری وابسته به شرایط زمانی خلق اثر،شرایط مکانی نمایش اثر و پسزمینهی کاربردی است که اثر هنری در آن خلق شده است و در مرمت اثر و نمایش آن بایستی این نکات را در نظر داشت.
حفاظت تصویر ساخته دست تیسین با پاک کردن اثرات فرسودگی از روی آن به ما اجازه میدهد که ببینیم جلوهی اولیه اثر چگونه بوده است،از سوی دیگر در صورتی که اثرات طبیعی زمان را باقی بگذاریم،خواهیم دانست که پیش روی ما اثری متعلق به گذشته قرار دارد.
12 موفقیت در برخی اعمال ساده است مثلا من توان نقشه خوانی خودم را در رانندگی از پیتزبورگ تافیلادلفیا امتحان کردهام اما در تصور فضای اصلی و اولیهی تابلوی مائستا چگونه وایت توانسته مطمئن شود که به حقیت رسیده است؟مائستا یک مساله دیگر ینز پیش میآورد،اگرچه قسمت بزرگی از لتههای اثر اصلی در سیینا باقی مانده است،اما چند قاب از اثر در شهرهای لندن،واشنگتن،نیویورک،لوگان،فورت ورث،فیلادلفیا،هلند و ساوث هدلی در ماسا چوست هستند و یکی از آنها گم شده است.
کاتالوگ نمایشگاه این سوال را مطرح میکرد که:چگونه ما میتوانیم یک سردیس برنجی از کشور بنین را که در حقیقت قسمتی از یک پیکره کامل و شیء خاص و کاربردی در آن فرهنگ بوده،به نمایش بگذاریم؟22 این مجسمه در یک موزه مانند پیکرهای ساخته برانکوزی به نظر خواهد آمد و باید اعتراف کرد که این تنها راه درست برای نمایش این اثر نیست،اما تنها راه از راههای کمابیش درستی است که ما این آثار را که ریشهی عمیقی در فرهنگ ما دارند،نمایش میدهیم."