خلاصه ماشینی:
"لذا میزان بهکارگیرری این قوه در جهت بهرهمندی ازارزشهای انسانی وجه تفضیل انسان خواهد بود *معیار ارزشمندی انسان در اناجیل و قرآن از دیدگاه بینش اسلامی کرامت انسانی بر دو گونه است: الف(کرامت انسان طبیعی *استادیار دانشکدهی الهیات دانشگاه آزاد واحد کرج *دانشآموخته علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد کرج ارزشهای انسانیدر قرآن کریم *دکتر دلآرا نعمتی پیرعلی**رخساره حشم فیروز *چکیده: {IBدر دو دین اسلام و مسیحیت سعادت بشر در تمام شئون زندگی اهتمام ورزیدهاند تعالیم هر دو دین بر معرفی معیارهای انسانیت و ارزشهای انسانی اهتمام داشتهو جهت ارتقای آنها تلاش نموده و رهنمودهای را به انسان ارائه میدهد.
«لوقا40/22/) «درستکاران به سمت نور میآیند با شادی تا همه ببینند آنچه میکنندپسندیدهی خداست»(یوحنا21/3/) 8)خوف الهی در کتاب مقدس(اناجیل)و قرآن مسأله ترس مطرح میگردد که این ترسرا مختص ذات او دانسته و به پیروان گوشزد مینماید که فقط باید از خداوندترسید: «نترسید از کسانی که میتوانند فقط بدن شما را بکشند ولی نمیتوانند بهروحتان صدمهای بزنند از خدای بترسید که قادر است همبدن و همروح شمارا در جهنم هلاک کند.
قل حسبی الله علیه یتوکل المتوکلون/}(الزمر38/39/)«بگو خدا مرا بساست اهل توکل تنها بر او توکل میکنند» *نتایج: کرامت بر دوگونه است طبیعی و الهی در نوع اول همهی انسانها بهطوریکسان از آن برخوردار هستند اما در نوع دوم این تلاش خود انسانهاست کهسبب کسب آن میگردد براساس دو دیدگاه انسان موجودی است مشتمل بر بعد مادی و معنوی کهحقیقت وجودی انسان روح و بعد ملکوتی وی است."