خلاصه ماشینی:
همچنین چهار سخنرانی به قرار زیر برای صبح همان روز برنامهریزی شده است: 1ـ «نقاشی به مثابه آینه: ذهنیت درونی در کارا واجیو و رزنبرگ» (والری مک کینون)، 2ـ «نظریة هایدگری ژانر» (آمون آلرد از دانشگاه تولدو).
گیل، جورج لویتین، پاتریشیا فورتینی براون، استاد هنر رنسانس در دپارتمان هنر دانشگاه پرینستون که سخنرانی خود را «ونیز بیرون ونیز: به سوی یک جغرافیای فرهنگی برای جمهوری ونیزی» نامیده است، از دیگر میهمانان و سخنرانان این همایش بودند که در دانشگاه به اجرای برنامه پرداختند.
به دنبال چنین اتفاقاتی ادعا میشود که در عصر اسلامی کسی بین نظم و شعر فرق نگذاشته است، این اشتباه است.
بر این اساس شهر دیگر فقط جایی برای سکونت نیست، بلکه تبدیل به جایی شده که خودش را پیوسته به مثابه متن عرضه کرده است.
دکتر احمد پاکتچی، رییس این نشست نیز خود سخنرانی کوتاهی با عنوان «رابطه بین خانه و شهر در اندیشه هنری تهران» ارایه کرد که قرار است در آینده این سوژه سخنرانیاش در قالب یک متن مکتوب منتشر شود.
محمودی افزود: به اعتقاد من اگر چنین عشقی را جهان شمول بدانیم، با مفهوم روزمرهای که از آن میشناسیم، اشتراک لفظی دارد، یک مفهوم فلسفی صرف است در ارتباط با وجود؛ به این معنا که اگر کل شیء را معلول بدانیم، میتوان کل شیء را عاشق هم پنداشت.
دکتر محمودی، حصول سعادت را هدف عاشق در مرحله عشق اخلاقی یا فیلیا، در آرا کرکگور، تعریف و دیگر خصوصیات این مرحله را نیز شرح داد: عاشق از حضور و خوشبختی معشوق لذت میبرد.