خلاصه ماشینی:
"انتقاد یاسپرس از اسطورهزدایی و ضدسامیگرایی بولتمان از سوی تعدادی از محققان حمایت شد اما ایدههایش در مورد رمز و تعالی جدالیتر تلقی گردید.
همچنین تسلط متکلمین نوارتدوکس در اوایل دهه 1950 وقتی که یاسپرس برای برگرداندن این روش از طریق رسوا کردن الاهیات نوارتدوکسی بولتمان تلاش میکرد، بدیهی به نظر میرسید.
(MC7) یاسپرس بهرغم تکرار نقد ایده بولتمان در مورد اسطورهزدایی در سخنرانیاش برای متکلمان سوئیسی، اعتراف کرد که توجه واقعیاش به راستدینی بولتمان بود.
افزون بر این یاسپرس بعد از جنگ جهانی دوم نیاز فوری مسیحیان غربی برای از ریشهکن کردن سنت مسیحمحورشان را خاطر نشان کرد.
"(JBD61) ارلیخ همچنین نگاه انحصاری بولتمان را مورد اعتراض قرار داد و به جای آن از ایده یاسپرس در مورد تساهل واقعی بوسیله امتناع "از یکی دانستن حقیقتی که تنها برای من مطلق است با حقیقتی که به شکل مطلق است"، طرفداری کرد.
(BGC33-34) آیا ادراک یاسپرس در مورد رموز آسیایی به معنی ترک سنت مسیحی یا به عکس توسعه دادن افقاش است؟ هر چند انتقاد یاسپرس از اسطورهزدایی و ضدسامیگرایی بولتمان به وسیله تعدادی از محققان حمایت شد، اما ایدههای یاسپرس در مورد رمز و تعالی به شکل جدالیتری پذیرفته شد.
مشخصات کتابشناختی اصل این مقاله چنین است: Joanne Miyang Cho from Willaim Paterspn university of New Jersey, Karl Jaspers’Critique of Rudolf Bultmann and His Turn Toward Asia, Enternathional Journal in Philosophy, Religion, Politics, and the Arts "Existenz", Volume 5, No 1, Spring 2010.
[Henceforth cited as JBD] // 9- Leonard Ehrlich, Karl Jaspers: Philosophy as Faith, Amherest, MA: The University of Massachusetts Press 1970,p."