خلاصه ماشینی:
"در روایت تصویری سیندرلا با قصهپردازی حمید عاملی، اگرچه بعضی تصاویر حذف شده،تصاویر موجود از زوایههایی متفاوت با ترجمه سپهر سهیل،به اوج و فرود در خط داستانی و محور روایت قصه نزدیکتر شده است.
وحدت تصویری،با وفاداری تصویرگر به تکنیک و سبک خود،در سراسر خط داستانی که در هنگامه جشن با رسیدن سیندرلا به شاهزاده به بیشترین وسعت میرسد،پایههای این وحدت تصویری مستحکمتر میشود.
روایتگر سیندرلا در این بیان تصویری،با انتخاب نشانههای پوششی و آرایه موی شخصیتهای داستانی و فیگور متفاوت پری با دیگر روایتهای سیندرلا، توانسته است قصه سیندرلا را امروزی و ملموستر کند.
تصویرگر،در تصویر روی جلد نیز سیندرلا را در این فرم پایدار (مثلث)قرار داده است و در تصویر«آشنایی شاهزاده و سیندرلا در جشن»پیوند سیندرلا و شاهزاده،در همآغوشی فرم آنها(دو مثلث)و تبدیل آن به شکل یک فرم(مثلث)معنا مییابد.
این نشانههای تصویری مربوط به دورههای گوناگون تاریخی سرزمین ایران،در متن وجود دارد؛زیرا در متن از سویی،به برگزاری جشن نوروز در کاخ سلطنتی شاهزاده هرداد اشاره میشود و از سوی دیگر،به اندرونی خانهها و جدایی دنیای زنان و مردان و همچنین«چادر سر کردن زنان،به طوری که صورتشان را نامحرم نبیند»،اشاره شده است.
عناصر تصویری در سبک تصویرسازی قرن هفدهم روسیه،با پوشش شخصیتهای داستانی و خانه دهقان روسی و توجه به جزییات در فضاسازی و حتی در بافت و تزیین پارچه لباس و استفاده از رنگهای گرم و توجه ویژه به اندازه فیگورهای انسانی نسبت به کادر و آفرینش عمیق و بعد در تصویر،با شیوه روی هم قرار دادن سطوح رنگی،پدیدار میشود."