چکیده:
سازمان ها در پرتو مدیریت، عملکرد خود را رقم می زنند و نفس مدیریت در سایه وجود کارکنان،
هستی پیدا می کند. با پذیرش این منطق تعامل مدیر و کارکنان شاه کلید قوام و دوام همه سازمان ها
است. این مهم در سازمان های دولتی دوچندان می شود؛ اما رابطه بین مدیر و کارکنان همیشه مولد
نیست و در زمینه تعارض بین مدیر و کارکنان، رفتارهای مخرب متنوعی ممکن است رخ دهد. با اتکا به
نظریه تعارض رابطه ای، هدف این پژوهش احصای استراتژی های سازمان برای تخریب مدیران دولتی
سازمان امور مالیاتی استان « است. جامعه موردمطالعه کارکنان بخش دولتی ایران و نمونه آن کارکنان
هستند. یافتهها نشان می دهد، نتیجه و تبلور چنین تنش و تعارضی در رفتارهای انحرافی » همدان
به عنوان پدیده ای مخرب ظاهر می شود و کارکنان درصدد رفتار تلافی جویانه هستند و استراتژی هایی را
برای تخریب مدیران خود بهکار می گیرند؛ در این پژوهش با استفاده از روش تحلیلی داده بنیاد )کیفی( و
سپس با بهره گیری از روش معادلات ساختاری )کمّی( این استراتژی ها شناسایی شده و در سه مقوله
استراتژی های تخریب اعتبار سازمانی، اعتبار اجتماعی و اعتبار حرفه ای مدیر طبقه بندی شده اند.
خلاصه ماشینی:
"با این وصف، اگر مفسران در پی توجیه این مطلب باشند، باید از خود بپرسند که چرا بنیاسرائیل مریم را «اخت هارون» خطاب کردهاند؟ پاسخهای مفسران مسلمان هرچند گاه دیده شده است که برخی از افراد تندرو سعی کردهاند برای پاسخ به این اشکال و تنها با استناد به اینکه نام پدر موسی و هارون، عمران (در تورات عمرام) است و نیز این نام با نام پدر مریم شباهت دارد، فاصله زمانی را انکار کنند و به خود و دیگران بقبولانند که آری، مریم عذرا واقعا خواهر هارون و موسی بوده است،1 اما هیچ یک از مفسران سعی نکردهاند چنین پاسخ غیرعلمی و متعصبانهای بدهند.
با توجه به این مطلب ـ که گویا مورد غفلت مفسران مسلمان بوده است ـ، میبینیم که «اخت هارون» ساختی همچون «ابوفلان» و «ام فلان» دارد و تنها چیزی که مانع میشود ما با قطعیت آن را کنیه بنامیم، این است که تاکنون کنیهای با تکواژ «اخت» و به شکل «اخت فلان» دیده نشده است و نظر ما بر این است که این ترکیب در آیه مورد بحث، اگر نگوییم کنیه، لقبی است که از شخصی دیگر برای مریم استعاره شده است؛ یعنی بنیاسرائیل در آن ماجرا، حضرت مریم3 را با لقبی استعاری خطاب قرار دادهاند و این لقب همان گونه که ـ به باور ما ـ مورد اشاره پیامبر گرامی اسلام بوده است، با یکی از صالحان قوم یهود تطابق دارد."