چکیده:
طالعات بسیار کمی به بررسی تاثیر ارزش و جنبه های قصد رفتاری در محیط های مجازی پرداخته شد. هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر ارزش اجتماعی 1 ، ارزش کیفی 2 ، ارزش عاطفی 3 ، ارزش قیمت 4 ، ارتباط دهان به دهان 5 و قصد بازخرید 6 دررابطه با بازی برخط چندنفره گسترده 7 می باشد. در مجموع 228 پرسشنامه از کاربران بازی های مجازی برخط چندنفره گسترده در استان هرمزگان گردآوری شد. برای ارزیابی مدل اندازه گیری و ساختاری از مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از حداقل مربعات جزئی استفاده شده است. یافتهای این تحقیق نشان داد که رابطه ی مثبت و معناداری میان ارزش عاطفی و ارتباط دهان به دهان؛ ارزش قیمت و قصد بازخرید؛ ارزش قیمت و ارتباط دهان به دهان؛ ارزش کیفی و قصد بازخرید؛ارزش کیفی و ارتباط دهان به دهان وجود دارد. در صورتی که رابطه ی منفی میان ارزش عاطفی و قصد بازخرید؛ ارزش اجتماعی و قصد بازخرید؛ ارزش اجتماعی و ارتباط دهان به دهان وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر ارزش اجتماعی<FootNote No="176" Text="Social value"/> ، ارزش کیفی<FootNote No="177" Text="Quality value"/> ، ارزش عاطفی<FootNote No="178" Text="Emotional value"/> ، ارزش قیمت<FootNote No="179" Text="Price value"/> ، ارتباط دهان به دهان<FootNote No="180" Text="Word-of-Mouth"/> و قصد بازخرید<FootNote No="181" Text="Repurchase Intention"/> دررابطه با بازی برخط چندنفره گسترده<FootNote No="182" Text="Massively multiplayer online game"/> می باشد.
در نتیجه، این پژوهش با هدف بررسی مولفه های ارزش درک شده که توسط سوینی و سوتار (۲۰۰۱) پیشنهاد شده به ارزیابی ارتباط دهان به دهان و قصد بازخرید در میان کاربران بازی های مجازی برخط چند نفره گسترده می پردازد.
بنابراین، هدف این پژوهش رابطه بین ارزش اجتماعی، ارزش کیفی، ارزش عاطفی، ارزش قیمت، ارتباط دهان به دهان و قصد بازخرید درمیان کاربران بازی های مجازی برخط چندنفره گسترده در استان هرمزگان می باشد.
همچنین، این تحقیق قصد رفتاری بازی های مجازی برخط چند نفره گسترده را توسط قصد بازخرید و ارتباط دهان به دهان ارزیابی می کند.
ارتباط دهان به دهان به عنوان بازاریابی ویروسی شناخته شده است و روش جدیدی از بازاریابی می باشد که از ارتباطات الکترونیکی بصورت مجازی مانند "ایمیل" برای هدایت پیام های تبلیغاتی در یک شبکه گسترده استفاده می کند (لی و همکاران.
در این پژوهش، محقق به بررسی ارزش درک شده پرداخته است، از مقیاس پروال (سوینی و سوتار, ۲۰۰۱) برای ارزیابی تأثیر ارزش بر روی کاربران بازی های برخط چندنفره گسترده استفاده شده است.
بنابراین ارزش اجتماعی جزء مهمی از ارزش است که بر روی قصد رفتاری بازی های مجازی برخط چندنفره گسترده تأثیر می گذارد.