چکیده:
هدف اصلی پژوهش، بررسی اثر رفتار «کمک» بر «چرخش انگیزههای فردی» است. در این راستا برای اندازهگیری متغیر «چرخش انگیزههای فردی» یک بازی پویای با اطلاعات کامل در محیط آزمایشگاهی برگزار شد. نمونه این بازی شامل 186 دانشجو از دانشگاههای یزد، میبد و مهریز بودند که به 62 تیم سه نفره تقسیم شدند. همچنین برای سنجش متغیر «کمک»، پس از بازی از بازیکنان خواسته شد به صورت داوطلبانه و مخفی، درآمد حاصل از بازی را در یک امر خیر خرج کنند. در این چارچوب، بازیکنان میتوانستند قسمتی از درآمد حاصل از بازی را یا برای «درمان کودکان سرطانی» و یا «پیشبرد تحقیق» اعطا کند. نتایج نشان داد که تیمهای که دارای بازیکنانی با سطح مشارکت بیشتر داوطلبانه باشند، چرخش انگیزههای کمتری در میان اعضای آن تیم مشاهده خواهد شد.
The main purpose of this study is to investigate the effect of "help" behavior on “individual incentive reversal”. In order to measure the variable “incentive reversal”, a dynamic game with complete information in the laboratory environment was held. The sample consists of 186 students from the universities of Yazd, Meybod and Mehriz, divided into 62 teams of three persons. Also, to measure the "help" variable, the players were asked after the game to voluntarily and secretly spend the proceeds of the game in a charity. In this framework, players could grant part of the proceeds from the game to either “treat cancer-illed children” or “advance research”. The results showed that teams with more volunteering players would see less incentive reversal among team members.