چکیده:
اﮔﺮﭼﻪ ﺑﻪ ﻃﻮرﮐﻠﯽ، ﻫﻢ ﺻﺎﺣﺒﻨﻈﺮان ﺣﻮزه ﻓﻮﻟﮑﻠﻮر و ﻫﻢ ﭘﮋوﻫﺸﮕﺮان ﺣﻮزه ﻓـﯿﻠﻢ ، از ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ارﺗﺒﺎط ﻣﯿﺎن ﻓﻮﻟﮑﻠﻮر و ﻓﯿﻠﻢ ﻫﺎ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫﺎی ﺗﻠﻮﯾﺰﯾﻮﻧﯽ ﻋﺎﻣﻪ ﭘﺴﻨﺪ، ﻏﺎﻓﻞ ﺷـﺪه اﻧـﺪ، در اﯾﻦ ﺣﻮزه، ﻣﻘﺎﻟﻪ ﻫﺎ و ﭘﺎراداﯾﻢ ﻫﺎی ﻣﺤﺪودی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﺷﺪه اﻧﺪ ﮐﻪ اﺛﺮ آﻧﻬﺎ را ﺣﺘﯽ در دﯾﮕﺮ ﺷﺎﺧﻪﻫﺎی ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺗﯽ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﺗﻮان ﻣﺸﺎﻫﺪه ﮐﺮد. ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ ﺣﺎﺿـﺮ ، ﺑﺮرﺳـﯽ اﻧﺘﻘـﺎدی ادﺑﯿـﺎت داﻧﺸﮕﺎﻫﯽ ﻣﻮﺟﻮد ﺣﻮل ارﺗﺒﺎط ﻣﯿﺎن ﭘﮋوﻫﺶ ﻫﺎی ﻣﻌﺎﺻـﺮ ﺣـﻮزه ﻓﻮﻟﮑﻠـﻮر و ﻓـﯿﻠﻢ ﻫـﺎ و برنامه های تلویزیونی عامه پسند است.
خلاصه ماشینی:
کاون 2 مترجم : احسان حنيف چکيده اگرچه به طورکلي، هم صاحبنظران حوزه فولکلور و هم پژوهشگران حوزه فـيلم ، از مطالعه ارتباط ميان فولکلور و فيلم ها و برنامه هاي تلويزيوني عامه پسند، غافل شـده انـد، در اين حوزه ، مقاله ها و پارادايم هاي محدودي توليد شده اند که اثر آنها را حتي در ديگر شاخه هاي مطالعاتي نيز ميتوان مشاهده کرد.
Koven, “Lecturer, Department of Theatre, Film and Television”, Journal of American Folklore, 116(460): pp: 176-195.
Journal of American Folklore متل ها١ و فيلم ها استيت تامسون ٢ سينما را کانال پخشي فوق العاده و نوعي رويداد قصه گويي ميداند.
نکته مهم در اينجا، اين است که به ياد داشته باشيم شرمن بـه شـکلي انحصـاري، فـيلم مستند و نه فيلم هاي داستاني عامه پسند را مورد مطالعه قرار داده است : بسياري از پژوهشگران حوزه فولکلور که از فيلم استفاده مـيکننـد، بـه مـدل هـا يـا قضايايي وابسته مانده اند که پژوهشگران پيشين اين حوزه دنبال ميکرده اند؛ بنابراين ، در فيلم هاي فولکلوري، محيط روستايي اغلب نسبت به محيط شهري در اولويـت اسـت و فرضيات گذشته نيز اهميت بيشتري نسبت به فرضيات معاصر دارند.
مهم ترين مسئله در مرتبط ساختن بحث هاي پيرامون «فولکلـور و ادبيـات » بـه مباحـث حوزه فولکلور و سينماي عامه پسند اين است که متون ادبي را مؤلفـاني توليـد کـرده انـد کـه ارتباطشان با «فرهنگ فولک »٢ راحت تر پذيرفته ميشود.
My Brother, My Lover, Myself: Traditional Masculinity in the Hong Kong Action Cinema of John Woo. Canadian Folklore canadien 19(1):55-68.
The Bosom Serpent: Folklore and PopularArt. Iowa City: University of Iowa Press.
Studying American Folkloric Films.