خلاصه ماشینی:
"به این ترتیب،مسأله به این صورت میشود:آیا مفهوم تکنولوژی به نزد هیدگر میتواند به گونهای تعمیم یابد (تفسیر شود)که شامل تکنولوژی اطلاعات نیز بشود؟اگر این کار شدنی باشد،دلالت آن در فهم تکنولوژی اطلاعات در عصر کنونی چیست؟ ساختار مقاله به قرار زیر است:در ابتدا مقالهء هیدگر در باب تکنولوژی را به عنوان چهارچوب اصلی که باید تعمیم یابد،مورد بحث قرار خواهم داد،سپس اطلاعات و تکنولوژی اطلاعات را با استفاده از مفاهیمی که در بخش اول تفصیل یافتهاند مورد بحث قرار خواهم داد و از چنین منظری،استنتاجها و دلالتهایی را پیش خواهم کشید.
در همین افق به ظهور آمدن وجود است که نظر هیدگر در باب تکنولوژی،کاملا با نظرش در باب حقیقت4-که از دلمشغولیهای عمدهء او در تمام طول زندگیاش بود-گره خورده است تا معنای وجود موجودات به دست آید،لذا پرسش از تکنولوژی به نزد هیدگر،صرفا یک حوزهء موجودبین5تلاش یا تحقیق بشری،در کنار دیگر حوزهها نیست بلکه این پرسش در مرکز پروژهء وجودشناختی6او قرار دارد و به همین دلیل مستلزم پرسش پدیدارشناختی بنیادین در باب ماهیت آن است.
بشر مخیر است که با این لتیا(مستوری)دست و پنجه نرم کند و در میانهء گشتل راههایی به وجود بیابد و یا اینکه تمام امکانها برای اصیل بودن خود را،از دست بدهد.
واقعیت،با کپی کردن از یک رسانه به رسانهء دیگر،بیثبات میگردد و به نماد مرگ بدل میشود، در عین حال واقعیت از طریق انهدام خود،به خود قوت میبخشد و به واقعیتی برای خاطر خود،و نه ورای خود تبدیل میشود:و این یعنی بتوارهپرستی44ابژهای که دیگر ابژهء بازنمایی نیست،بلکه خلسهء تحقیر و آیین نابودی خود است و این همان واقعت گزافه است."