خلاصه ماشینی:
"در بسیاری از افراد ممکن است مقابله با استرسورهای موقتی وروزمره که اکثرا به واسطه ابزارهای سنجش در این تحقیقات قابلاندازهگیری نیست،درارتباط میان معنویت و سلامت روان نقش میانجی و تعدیلکننده داشته باشند.
تحقیقات در انگلستان نیز در این زمینه نتایج مشابهیبه دست داده است،این تحقیقات نشان دادهاند که رهبران روحانی میتوانند برای افرادی کهاز خدمات سلامت روان استفاده میکنند حمایتهای زیادی فراهم آورند،اما باید همواره درنظر داشت که متخصصین مسایل مذهبی لازم است در زمینه مسایل مرتبط با سلامت روان،بهداشت روانی و مشکلات مربوط به سلامت روان آموزشهای کافی را بینند(فوسکت و(1) tcejorP ytilautiripS tseremoS (2) J.
اگرچه فقط یک یا دو مقاله چاپ شده دربارهاثر درمانی معماری مذهبی درست است(میس2،1991 ؛OCC، 2006)،اما تحقیقات بیشتریبرای دستیابی به این موضوع که چگونه محیط و اماکن مذهبی میتوانند بهطور موثرتری برایبهبود سلامت روان مورد استفاده قرار گیرند،لازم مینماید.
مانند سبک متفاوت مقابله،(1) N,toillE (2) J,sieM &%05516DRTG055G% پذیرش مکان کنترل مثبت،بهرهمندی از یک شبکه حمایتی در مواقع استرس یا پاسخهایفیزیولوژیکی به فعالیتهای مذهبی ممکن است با تعدای از فاکتورهای فردی مانند وضعیتقبلی سلامت روان فرد،سن،جنسیت و زمینه فرهنگی وی بهخوبی در تعامل باشد.
N. A,erotacirbaF 1 fo ygolohcysP eht rof lanruoJ lanoitanretnI:seloR gnitaredoM dna gnitaideM ni gnipoC,suoigileR 3 .
v,erutluC & noigileR,htlaeH latneM:spets evitatnet tsrif ehT:ecitcarp 5 ,seduittA:ytilautirips dna noigiler,htlaeh latneM.
mA:hcraeser htlaeh latnem dna lacisyhp rof snoitacilpmI.
tneM ytinummoC:yreviled ecivres htlaeh latnem rof snoitacilpmi 0 & nampahC,nodnoL:noigileR dna tlaeH latneM.
J. A,revaeW 5 ,htlaeH latneM:9991-0991:ssertS citamuarT fo lanruoJ eht ni ytilautirips dna noigiler no hcraeser fo 6 822-512."