خلاصه ماشینی:
الاوسط الکبیر:ابو نصر فارابی*ش 211،نسخ 1100(75513)دارای:الایساغوجی و المقولات و العبارات و المدخل الی القیاس و المغالطات و البرهان درست مانند نسخهء ش 595 مجلس(2:352)نه نسخهء ش 240 دانشگاه(3:11)که سه رسالهء نخستین آن که عبارت است از«کتاب التوطئة فی المنطق،فصول یحتاج الیها فی صناعة المنطق، کتاب القیاس الصغیر»از روی نسخههای سلیمانیه حمید ش 812/1 و فیض اللّه افندی 1882 و طوپقیو سرای امانت خزینه سی ش 1730 و ایاصوفیا ش 4839 و 4854 و اسماعیل صائب افندی ش 183/1 و جار اللّه افندی ش 1449 در مجلهء دانشکده ادبیات و تاریخ و جغرافیای آنکارا ج 17 ش 3 و 4 سال 1958 بچاپ رسیده است نه خود الاوسط.
ایضاح المصباح لاهل الصلاح:بهاء الدین علی بن غیاث الدین عبد الکریم حسینی نیلی زندهء در 791،در شرح المصباح الصغیر گزیدهء مصباح المتهجد شیخ طوسی از خود او(ذریعه 2:500)*ش 434،نستعلیق،عنوان و نشان و متن شنگرف،آغاز و انجام افتاده(75214) ایضاح المقاصد لفرائد الفوائد:یحیی بن احمد کاشی*ش 2/442.
التحفة الشاهیة:قطب الدین محمود بن مسعود شیرازی که بنام تاج الدین معتز بن طاهر در چهار باب ساخته و در آن از نهایة الادراک فی درایة الافلاک خود یاد کرده است(چلبی) *ش 89،نسخ ریز سدهء 8،نشان و شکلها شنگرف(75363) التحفة الغرویة:عبد الغفور بن محمد اسماعیل حسینی یزدی*ش 2/395.
*ش 158،نسخ شاگرد سبزواری در 1 ج 1/1274(75433) حاشیة الروضة البهیة فی شرح اللمعة الدمشقیة:آقا جمال الدین محمد خوانساری که در رمضان 1104 ساخته است*ش 25،نسخ سدهء 12(75258).
حاشیة الشفاء:جمال الدین محمد رضوی،در الهی است و در آن از صدرای شیرازی یاد شده است*ش 167،نستعلیق سدهء 12،عنوان و نشان شنگرف،انجام افتاده(75442).