خلاصه ماشینی:
"برخی از فمینیستهایی که آزادسازی زنان را با تصدیق این امر که جنسیت نسبت به انسانیت هر فرد امری عارضی است برابر تلقی میکنند مقاومت شدیدی را در اندیشههای هگل در برابر این آرمان روشنگری مییابند زیرا به نظر می رسد که هگل بر تفاوت میان زنان و مردان تاکید دارد و به صراحت زنان را از حوزههایی که عمل و تفکر عقلانی خیلی آشکار است کنار میگذارد ایریگاره در تفسیری که بر شرح هگل از«آنتیگونه»ارائه میدهد از فنون ساختشکنی و روانکاوی استفاده میکند تا روشهایی را که ضمن آن منطق سطحی شرح هگل طنینها و پیچیدگیهای پنهان را مبهم و تیره میسازد نشان دهد.
استارت به دلایل زیستشناختی یا اجتماعی اظهار میکند که شیوه تفکر اخلاقی زن مبتنی بر«با دیگران بودن»79است که در مقابل«برای خود بودن»80تک تک افراد است81و معتقد است که گزارش هگل از آنتیگونه به عنوان منتقد قانون دولت- شهر در دفاع از قانون خانواده این نظرگاه فمینیستی معاصر را مورد تایید قرار میدهد.
htm< (مترجم) (3)- Mary Daly,Gyn/Enology:The Metaethics of Radical Faminism,(Boston:Bea- con Press,1978) دالی از زنان سخن میگوید که میپذیرند در فرهنگ مرد سالاری به آنان نقشهایی اختصاص داده شده است از قبیل زن ماشینی،زن رباتی و عروسک بابا و غیره ولی عمق تحقیر و تنزل خو.
(33)- essentialized (34)- Sayla Benhabib"On Hegel,Women and Irony"in Feminist Interpretations and Political Theory,ed Mary Shanley and Carol Pateman(Pennslvina University Press,.
Women,Nature and Psyche, (New Haven:Yale University Press,1987);Kelly Oliver,"Antigone's Ghost:Undoing Hegel's Phenomeology of Sprit"in Hypatia vol."