خلاصه ماشینی:
برگ 1 الف-88 ب،بیتاریخ،نام اثر چنین است:رساله فارسیه در هیئت،شمارۀ قفسه>166<.
برگ 6 الف-190 الف،1928 م،پیشاز متن یک مقدمه آمده است،شمارۀ قفسه>190<.
برگ 10 الف-446 الف،1809 م،پیش از متن یک مقدمه و یک صفحه فهرست منابع آمده است،شمارۀ قفسه>205<.
-در معرفت اسطرلاب:نصر الدین محمد بن محمد طوسی(1274-1201 م)،برگ 1 ب-16 الف، بیتاریخ،شمارۀ قفسه 251.
-کتاب معرفت الظل المبسوط و المنکوس و صفت اسطرلاب:نصر الدین محمد بن محمدطوسی(1274-1201 م)،برگ 33 ب-34 الف،بیتاریخ،شمارۀ قفسه 251.
-رسالة فی معرفة ثناء ترک فی بلاد الختا و الختن:نصیر الدین محمد بن محمد طوسی(1274-1201 م)،برگ 35 الف-36 ب،بیتاریخ،شمارۀ قفسه 251.
-قصیده عرفی:محمد عرفی شیرازی(1555/1556-1590/1591 م)،برگ 1 ب-52(برگ 52 بو 55 ب هستند نانوشته)،بیتاریخ،شمارۀ قفسه 263.
-در معرفت اسطرلاب:نصر الدین محمد بن محمد طوسی(1274-1201 م)،برگ 58 الف-74ب،بیتاریخ،شمارۀ قفسه 349.
-رساله اسطرلاب:نصیر الدین محمد بن محمد طوسی(1274-1201 م)،برگ 143 ب-157 ب،1756 م،شمارۀ قفسه 362.
-رساله در جبر و تفویض:محمد باقر بن محمد تقی مجلسی(1627/1628-1699 م)،برگ 32 ب-34 ب،بیتاریخ،شمارۀ قفسه 388.
-در بیان نمازهای واجب و مستحب:محمد باقر بن محمد تقی مجلسی(1627/1628-1699 م)،برگ 87 الف-101 ب،1699 م،شمارۀ قفسه 388.
-شرح فارسی و ترجمه از کتاب توحید بر اصول کافی:محمد بن ابراهیم صدر الدین شیرازی،برگ 12 الف-264 ب،1823 م،شمارۀ قفسه 404.
-الطبقات:رساله در نجوم:ابو الفتح محمد الهادی بن ابی نصر بن ابی سعید الحسینی العراقی المدعبیتاج السعیدی،برگ 2 الف-25 ب،1513 م،شمارۀ قفسه 418.
این اثر در واقع ترجمۀ فارسی شرح اربعین شیخ بهایی است،که از سوی شاگرد آن مرحوم،یعنی>شیخ الاسلام شمس الدین محمد بن علی خاتونی<مشهور به>ابن خاتون<(ملازم دربار سلطان عبد اللهقطب شاه هندی در حیدرآباد-هند)به نام قطب شاه،به فارسی برگردانده شده است.