خلاصه ماشینی:
"پس از آن باز تا سال8-1257 ش79/-1878 م که یک بار دیگر این دو نقش به صورت توأمان در تمبر سری«دورالوان»ناصری به چاپ رسید،تنها نقش شیر و خورشید بر تمبرهای ایران چاپ&%04409IMTG044G% استفاده شده است.
(تصویر ش 4)روی این تمبر که از نظر اندازه بزرگترین تمبر(به تصویر صفحه مراجعه شود) تمبر محمد علی شاه؛تصویر شماره 4 پستی ایران تا آن زمان بود،دو نقش اصلی تمبر دورۀ قاجار-یعنی شاه و شیر و خورشید-به صورت توأمان به چشممیخورد.
(تصویر ش 4)روی این تمبر که از نظر اندازه بزرگترین تمبر(به تصویر صفحه مراجعه شود) تمبر محمد علی شاه؛تصویر شماره 4 پستی ایران تا آن زمان بود،دو نقش اصلی تمبر دورۀ قاجار-یعنی شاه و شیر و خورشید-به صورت توأمان به چشممیخورد.
در تمبرهای تاجگذاری شاهان قبلی همواره یک نقششیر و خورشیدی و یک یا دو نقش شاهی وجود داشت،اما این بار نقش یک تاج بهعنوان نماد سلطنت جایگزین تصویر شاه وقت شده بود،ولیکن قرار گرفتن نشان ملیفرهنگ ایرانی در زمان هخامنشیان یعنی نقش فروهر37به جای نشان شیر و خورشید(34).
در تمبرهای تاجگذاری شاهان قبلی همواره یک نقششیر و خورشیدی و یک یا دو نقش شاهی وجود داشت،اما این بار نقش یک تاج بهعنوان نماد سلطنت جایگزین تصویر شاه وقت شده بود،ولیکن قرار گرفتن نشان ملیفرهنگ ایرانی در زمان هخامنشیان یعنی نقش فروهر37به جای نشان شیر و خورشید(34).
39(تصویر ش 10)(به تصویر صفحه مراجعه شود) تصویر شماره 10درگاه جنوبی کاخ صد ستون مورد دیگری که با وجود محدودیت این مقاله،بایستی به آن اشاره نماییم،پایین بودنتیراژ و نوبتهای چاپ تمبر پس از دوره مشروطه نسبت به زمان مظفر الدین شاه و افزایشفاصله چاپ تمبرهای جدید از یکدیگر است."